Logo Printen Logo RSS logo facebook

SAVE THE DATE: Opendeurdag bij Amazone

Maandag 25 september 17:00-21:00 | Middaglijn, 10, 1210, Saint-Josse
SAVE THE DATE: Opendeurdag bij Amazone

Op 25 september opent de ASBL Amazone zijn deuren voor u om een ​​aantal van haar projecten te presenteren.

Het evenement op Facebook

HET PROGRAMMA

17u: lancering van het Fonds Vriendiennen van Amazone in aanwezigheid van Isabelle Durant en Miet Smet. Presentatie van Art’mazone en Amazone 2.0.

19h: vernissage van de HalsOverKop expo in het kader van Art’mazone.

De hele avond door kunt u in onze tuin ook boogschieten als een echte Amazone! We brengen de pijlen mee, u uw behendigheid!

OVER ART’MAZONE

Vrouwen maken vandaag nog steeds maar 10 tot 20% uit van de kunstenaars die tentoonstellen. Amazone wil met deze expo de aandacht vestigen op hun positie en op hun vertegenwoordiging in het kunstmilieu. Bij Amazone kunnen ze uit de schaduw treden en hun creativiteit ten berde brengen.

OVER DE EXPO

Hals Over Kop, zo heet de vierde tentoonstelling van Art’mazone en het belooft alweer een boeiende editie te worden. Vanaf 25 september 2017 tot en met 12 december palmen vijf vrouwelijke kunstenaars de gangen van het Amazonehuis in Brussel in met hun werk.

Ophélie Longueépée, Marie Mons, Elodie Claus, Laurence Dufay en Lissa Gasparotto nemen je met deze tentoonstelling mee op een visuele trip langs het vrouwelijke lichaam. Hoe wordt het gerepresenteerd ? Wat betekent het voor ons ? Wat stelt het voor en wat is zijn rol in onze samenleving? De artiesten benaderen deze existentiële vragen op een kritische én speelse manier, door de taboes niet te schuwen en bijvoorbeeld lichamelijke afwijkingen te durven tonen in hun werk.

Meer informatie: m.blomme@amazone.be

EEN 2 METER HOGE CLITORIS IN DE TUIN VAN AMAZONE!

De hele expo door zal de Belgische artieste Laurence Dufaÿ beeld ‘Clitoriz soufflé’ tonen in de binnentuin van Amazone. Het beeld is gemaakt van schuimrubber en meet ongeveer 2.5m. ‘De Clitoriz soufflé is een mysterieus object dat eindelijk uit de schaduw stapt,’ zegt Dufaÿ. « Het toont de ‘intellectuele uitsnijding’, een begrip dat door de Parijse gynaecologe Odile Buisson in het leven geroepen werd. De ‘monstrueuze’ grootte van het werk symboliseert de collectieve angst voor vrouwelijk genot. Het beeld dringt zich aan het publiek op door zijn grootte en bijzondere textuur.» Dufaÿ wil op deze manier het publiek kennis leren maken met het enige orgaan in het menselijke lichaam dat louter genot als functie heeft.