Logo Printen Logo RSS logo facebook

Campagnes

Vrouwenverenigingen en vrouwenafdelingen van politieke partijen lanceren Stem Vrouw-campagnes en/of formuleren hun eisen.

Let’s Make it Fifty-Fifty!

Let's Make it Fifty-Fifty!

Een 50/50 wereld vraagt om een 50/50 beleid. En met gemiddeld 38 procent vrouwelijke gekozenen in België zijn we er nog niet. Voor de verkiezingen van Mei 2014, pakt Amazone in samenwerking met de Vrouwenraad en met de steun van het Instituut voor de Gelijkheid van vrouwen en mannen uit met een straffe Stem Vrouw!-campagne. We pleiten hiermee voor 50 procent vrouwelijke ministers en 50 procent vrouwen in topfuncties op de kabinetten.


Let's Make it Fifty-Fifty!
Let's Make it Fifty-Fifty!
Let's Make it Fifty-Fifty!
Let's Make it Fifty-Fifty!
Let's Make it Fifty-Fifty!

Ik stem vrouw!

Ik stem vrouw!

Let’s make it fifty-fifty! Omdat wetenschappers hebben aangetoond dat een fifty-fifty genderevenwicht in topfuncties leidt tot succes. En we dus samen een beter beleid uitstippelen. En omdat (...)


Ik stem vrouw!
Ik stem vrouw!
Ik stem vrouw!
Ik stem vrouw!
Ik stem vrouw!

Wij maken ons sterk! van Vrouw en Maatschappij

3. Wij maken ons sterk! van Vrouw en Maatschappij

Bekijk hieronder de Stem-vrouw-campagne "Wij maken ons sterk van Vrouw en Maatschappij, met eisen rond: Gezin "Wij maken ons sterk dat ouders werk en gezin moeten kunnen combineren (...)


Stem vrouw-campagne van zij-kant

4. Stem vrouw-campagne van zij-kant

Zij-kant actualiseert haar Stem vrouw!-campagne Zij-kant komt naar aanleiding van de verkiezingen van 25 mei 2014 voor de dag met 10-puntenprogramma. Dit vertaalt hun prioriteiten en (...)


Marianne stelt eisen

5. Marianne stelt eisen

1. Recht op behoorlijk werk. Correcte werkomstandigheden met gelijk loon voor gelijk werk. Naar een algemene arbeidsduurvermindering. 2. Een behoorlijke uitkering gegarandeerd door een goede (...)


Franstalige vrouwenorganisaties vragen "Ministerie voor Vrouwenrechten"

8. Franstalige vrouwenorganisaties vragen "Ministerie voor Vrouwenrechten"

Een ministerie voor Vrouwenrechten Langs Franstalige kant lanceerde Vie Féminine in januari 2014 een campagne die werd onderschreven door een tiental vrouwenorganisaties. Deze campagne had tot (...)


50/50-campagne van de Europese Vrouwenlobby

9. 50/50-campagne van de Europese Vrouwenlobby

50/50-campagne De 50/50-campagne van de Europese Vrouwenlobby wil een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouwen en vrouwenrechten en gendergelijkheid op de Europese beleidsagenda (...)


“I vote. I change. I vote for women."

11. “I vote. I change. I vote for women."

In aanloop naar de Europese Parlementsverkiezingen van 2014, lanceerde het Mediterranean Institute for Gender Studies (MIGS) (Cyprus) samen met de Europese Vrouwenlobby (EWL) en enkele nationale (...)