picture1
ad-movies-genderroles

Zorrola

Expertisecentrum voor gender- en mensvriendelijke reclame en communicatie

Zorolla, Expertisecentrum voor gender- en mensvriendelijke reclame en communicatie is een samenwerkingsproject van Amazone vzw kruispunt gendergelijkheid en de Universiteit Antwerpen, onderzoeksgroep Media, Beleid en Cultuur. Het verstrekt informatie, faciliteert actie en zorgt voor verandering ten goede van iedereen.

ZORROLA verstrekt informatie, enerzijds, over de schadelijke effecten van genderonvriendelijke en mensonwaardige reclame en communicatie.

Anderzijds, verstrekt ZORROLA informatie over de positieve en heilzame effecten van gendervriendelijke en menswaardige representaties.

ZORROLA doet dit op basis van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek en met oog voor de verschillende intersecties of assen van identiteit. Zoals, naast de as genderidentiteit, de assen genderexpressieseksuele geaardheid, leeftijd, handicap, huidskleur en etniciteit.